Tuesday 26 June 2012

D E J A V U

DEJAVU ???

bunyi ayat cam best je kan...mesti ramai yang tertanya-tanya apa maksud perkataan itu sebab saya pun memula sangat terpinga-pinga jugak la pikir apa maksud perkataan nie..kihkih

ok jum...saya share sikit apa yang saya tahu tentang dejavu atas pertolongan Mr.google dan yang paling penting dejavu tidak membawa apa-apa maksud yang buruk pun...

Dejavu adalah perkataan dari Perancis yang bermaksud pernah melihat atau mengalami sesuatu peristiwa di mana peristiwa or situasi yang kita sedang lalui SEKARANG macam pengalaman atau rasa yang sama pernah kita rasai SEBELUM ini.

ooooohhh...sekarang baru saya paham maksud dejavu secara tulus bila dah study ngan Mr.goagle nie...
maksudnya perkara yang kita termimpi terjadi secara betul dan dalam bahasa yang mudah dejavu nie adalah perasaan kita sendiri yang mana kita rasa seolah-olah seperti telah mengalami kejadian yang sedang berlaku sekarang..itu jer yang di kaitkan ngan dejavu..ngeeee

 
for me...dejavu nie hanyalah mainan otak kita sendiri..mungkin sebab otak kita letih dan perlukan rehat dan yang paling penting janganlah ambik serius tentang semua itu anggap je kebetulan...sebab apa yang berlaku itu semuanya telah direncana oleh Allah...mudah-mudahan semua itu baik-baik saja..kita hanya mampu merancang dan Dia dah tentukan segalanya

tapi terasa gak nak alami deja vu ni ...sebab tak sure penah alami lagi ke lum..rasa cam belum je lagi..

nie kes terlalu feeling tengok slot akasia kat tv3
< DEJAVU DIKINABALU >

gila cair dengan kata indah dalam dejavu...hati terpaut dan jatuh cinta ngan Ammar...kamu membuatkan perasaan saya membuak-buak ingin ke Kundasang lagi...
nak create treadmark baru la < Kundasang desa cinta >

dan di sebabkan terlampau excited dengan perkataan Deja vu nie..jum layan lagu Dejavu by Shila Amzah sebab 4 me lagu nie penuh maksud tersirat dan tersurat dan semestinya mempunyai hubungan korelasi dengan hati sendiri..cewahhh



walaupun dah terang tang tang dalam vc tu ada lirik tapi nak jugak share lirik dia sebab bait bait kata nya sungguh mendegup kan jantung hati...so sad becoz this lyrics got some story as mine..

 Aku bukan lemah tanpa cinta
Hanya tidak mampu sendiri tanpanya
Biarkan aku menangis kerna derita

Dia hadir mengubatkan rindu
Mengajarkan aku erti cinta
Namun semua tidak seindah ku sangka

( Chorus )
Dialah yang aku inginkan
Dia cinta yang kudambakan
Namun semua hanya tinggal mimpi
Terpisahnya cinta

Aku harus melupakannya
Aku harus memadam rasa
Namun hati tidak pernah mampu
Melepas kau pergi
Setelah sedar dari mimpi
Harus ku terus hidup tanpamu
Kini ku pasrah segalanya
Tentang cinta


segala NYA tentang DEJA VU..........

1 comment:

  1. ouh..baru paham....saya slalu berfikir apa itu dejavu....skrang tak perlu lah nak risau sngt..thnx

    ReplyDelete